chemia-w-jedzeniu

20 sposobów unikania toksyn w naszym organizmie

toksyny_w_naszym_organizmie

Narażenie człowieka na źródła toksyn, które znajdziemy w żywności (konserwanty), kosmetykach oraz w środkach czystości, wzrosło dramatycznie w ciągu ostatnich kilku dekad. Stało się to w wyniku industrializacji i globalizacji. A skutkuje to narażeniem naszego organizmu, które jest większe i częstsze w porównaniu z narażeniem, jakie było przed rewolucją przemysłową.

Szybkie i bardzo proste zalecenia jak zmniejszyć narażenie na toksyny:

1. Unikaj przetworzonej żywności; rób jedzenie samemu, by jeść świeże. Dla zdrowia psychicznego można czasem zjeść coś niezdrowego. I mi się zdarza chrupać słone paluszki.

2. Kupuj produkty z „czystymi” etykietami. Im krótsza lista składników, tym lepiej.

3. W przypadku tłustych pokarmów (nabiał, oleje roślinne, tłuste mięsa itp.) wybieraj produkty z certyfikatem ekologicznym lub wolne od pestycydów. Tłuste produkty gromadzą w sobie różne niechciane substancje. Inne produkty nie muszą być eko.

4. Ogranicz lub usuń produkty do pielęgnacji ciała zawierające szkodliwe składniki (ftalany, parabeny itp.).

5. Unikaj narażenia na substancje petrochemiczne, agrochemiczne i inne źródła toksyn środowiskowych: chemikalia ogrodowe, środki czyszczące, spaliny samochodowych, bierne palenie.

6. Unikaj toksycznych środków czystości, zamiast nich używaj wersji o niskiej toksyczności, przyjaznych dla środowiska. Noś rękawiczki, aby uniknąć kontaktu ze skórą.

7. Ksenoestrogeny zawarte w wodzie z kranu usuwa tylko filtr odwróconej osmozy, lecz uwaga: koniecznie musi on zawierać remineralizator. Warto odłożyć i zainwestować w taki filtr.

8. Filtry HEPA/ULPA i jonizatory mogą być pomocne w redukcji kurzu, pleśni, lotnych związków organicznych i innych źródeł zanieczyszczenia powietrza w mieszkaniu i domu.

9. Unikaj gotowania w bardzo wysokich temperaturach, takich jak smażenie i głębokie smażenie. Jajecznicę można podsmażać, ale już na przykład długie smażenie na dużym ogniu – warto ograniczyć.

10. Unikaj patelni z powłoką PTFE, może uwalniać fluor podczas smażenia w wysokiej temperaturze.

11. Nie pij wody i napojów z plastikowych butelek, chyba że są wolne od BPA. Najbezpieczniejsze są szklane butelki.

12. Do przechowywania żywności używaj szkła albo glinianych naczyń. Odradzam plastikowe folie.

13. Warto postawić na rośliny domowe, również w sypialniach, delikatnie wpływają na oczyszczanie powietrza.

14. Przy remoncie wnętrz używaj farb bezrozpuszczalnikowych (na bazie wody).

15. Jeśli spacerujesz, biegasz, jeździsz na rowerze, to nie wdychaj ciężkich spalin komunikacyjnych. Jeśli jest dużo smogu, pomoże półmaska zawierająca filtry cząsteczkowe i węglowe.

16. Niezależnie, czy kąpiesz się w wannie, czy pod prysznicem, zamontuj filtr węglowy. Napiszę o tym więcej w przyszłości, dość ważny temat!

17. Unikaj chlorowanych basenów; najlepiej pływaj w otwartej wodzie.

18. Unikaj leków na zgagę, paracetamolu i innych dostępnych bez recepty, gdy da się je zastąpić nielekowymi rozwiązaniami.

19. Dbaj o to, by w mieszkaniu czy domu nie było kurzu.

20. Ogranicz kontakt z promieniowaniem elektromagnetycznym z telefonów komórkowych. Używaj zestawu słuchawkowego. Nie noś stale telefonu przy sobie, w kieszeni. Nie śpij z nim przy łóżku.

siemie_lniane

 

 

Jeśli chodzi o toksyny, warto usprawnić mechanizmy usuwające je z organizmu. Na przykład, grube jelito oczyścisz pijąc na czczo 100 ml kefiru z łyżką zmielonego Siemienia Lnianego Bio przez dwa tygodnie, które kupisz w naszym sklepie.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Shopping Cart